tirsdag 21. desember 2010




5 varme Thaidager er forbi og jeg begynner så smått å godta både varmen, det store væskebehovet og de konstant såre føttene! Bangkok er fint. Forurenset, skittent, gedigent, men fint! Sjarmerende er vel i grunnen et dekkende ord! Med el-nett fra h******, humpete fortauskanter, fargesprakende taxier og tuk-tuk`er, nisser og juletrær i 29 grader, smilende thaier, hjelmløse moppetaxisjåfører og kongebilder med glitter og stas gjør at man både våkner og legger seg med et lurt smil om munnen. Det liker jeg godt!:)


Helga ble tilbrakt med Tante Ingunn, "Onkel" Harald og deres middags-lommebok! Vi takker og bukker for hyggelig selskap, god, og for Gunn og min sin del, gratis mat!:) Takk!
Litt shopping fikk vi også tid til, og hva Harald hadde mest lyst til å kjøpe i disse bodene, skal ikke nevnes, men jeg tror nok at gavehandelen ble unnagjort relativt kjapt;)
Søndagskveld vinket vi farvel til I+H=sant, og tok taxi til en restaurant som en kunstnervenn av Gunn er medeier i! Det var fryktelig koselig, vi var en fin gjeng og jeg fikk meg thai-navn! "Chăn chêu Leelawadee kha!" oversatt; "Jeg heter Leelawadee!" (uttales Lillawadee) og er veldig fornøyd med det! Det tar nok litt tid å bli vant med det, men allerede i dag da barna brukte thai-navnet mitt, må jeg si at det var veldig gøy:)

Sånn ellers har det blitt mye kjøpesenter-gåing de siste dagene, det liker Gunn! Jeg vet ikke engang navnene på de forskjellige stedene vi har vært innom, og er nok litt dust som bare dilter etter Gunn som en glad hund, men nå har jeg da thaimobil og vet at vi bor i "Praram si, Boss Tower, glai glai Lotus", så forhåpentlig vil det hjelpe meg litt på vei!

Gunn og jeg har gjort diverse investeringer de siste dagene: En kokeplate, en stamp, tørkestativ og gryter vil forhåpentligvis gjøre at vi kan bruke mer på andre ting!;)

I dag hadde jeg min første dag på jobb. Det veldig fint og barna er herlige! Jeg skal jobbe med 6-åringene i barnehagen og en koselig lærerinne som ikke kan altfor mye engelsk. Engelskundervisning skal jeg ha med begge parter, og håper virkelig at det går greit!:)


Da barna skulle hjem etter barnehagen i dag, bar det avsted til Lovsangshjemmet under motorveien for å delta på ettermiddagsaktivitetene! Flere gutter og jenter var innom i løpet av de to timene det varte og de var herlige alle sammen! Det at det faktisk er flere barn som vokser opp under denne motorveien enn det er barn som vokser opp på samme måte som jeg gjorde er både veldig selvfølgelig og fryktelig rart, men kanskje mest av alt skrekkelig urettferdig! Når barn i en alder av 8 år introduseres for rus og begynner å bruke det selv, er det mer enn ett sted i rekka det har gått forferdelig galt! Heldigvis er Lovsangshjemmet et positivt innslag i disse barnas hverdag, og takk og pris for det!

På fredag er det julaften og jeg tenker ikke så veldig mye på det! Det er faktisk ikke bevisst, men julestemningen er rett og slett fraværende i denne varmen og uten et snev av familie i nærheten! Sett bort i fra Gunn da!;p Vi skal feire sammen med Anne og guttene og håper på en koselig kveld med en og en halv gave hver under treet! (samt litt økende sum på bankkontoen)

Ingen kommentarer: